Co na to České dráhy?

O stanovisko Českých drah jsme požádali tiskového mluvčího ČD Petra Šťáhlavského:
"Nádraží Vyšehrad není opuštěno, je obsazeno dopravními zaměstnanci a v jeho prostorech je nezbytné technologické zařízení, které slouží pro bezpečnost provozu na trati, spojující Hlavní nádraží a nádraží na Smíchově a ve Vršovicích. Od roku 1960 je však uzavřené pro veřejnost.
V současné době se zjišťuje, zda by bylo v rámci Pražské integrované dopravy efektivní znovuotevření zastávky v místech bývalého nádraží Vyšehrad. (ČD mimochodem oslovily další obce v okolí Prahy, v jejichž blízkosti vytipovaly 40 lokalit pro vznik případných nových zastávek.)
Obnovení zastávky v místech bývalého vyšehradského nádraží se posuzuje ve 4 variantách, podle docházkové vzdálenosti, návaznosti dalších linek MHD, požadavků obce atd. Obnovení zastávky v místě bývalé stanice a budoucnost budovy jsou ale dvě rozdílné nepodmíněné věci.
Záchranu budovy se snažíme řešit pronájmem, protože její přízemní část ČD nevyužívají a ani v případě obnovení zastávky nevyužijí (ostatní části jsou využity pro technologické zařízení a jsou tam byty) a ČD dnes nemají dostatek prostředků na její opravu.
Náklady na zřízení zastávky v novém místě nebo v místě budovy bývalého nádraží (prakticky jde o vzdálenost několika desítek metrů) pravděpodobně nebudou příliš rozdílné, ve variantě bývalého nádraží možná značně vyšší. Ve všech případech se totiž musí zastávka postavit prakticky od základů. To platí i pro místo bývalého nádraží, kde nejsou nástupiště a navíc je toto místo ve velmi malém oblouku. Zřizování nových nástupišť v těchto obloucích odporuje platným normám a bylo by značně problematické i s ohledem na bezpečnost cestujících. Dodatečné stavební úpravy, které by si vyžádalo umístění zastávky do oblouku před stanicí, by tak byly možná dokonce podstatně dražší a pro daňové poplatníky nevýhodnější, než výstavba nástupišť v přímém úseku, například v blízkosti Odstrčilova náměstí.
Jako podstatné však vidím, že se začalo diskutovat o zřízení nové zastávky v údolí Botiče a nyní bychom měli bez emocí nechat pracovat příslušné odborníky ROPIDu a ČD na potřebných průzkumech a jejich vyhodnocení tak, aby občané, daňoví poplatníci, získali nejlepší řešení. Zároveň se ČD snaží získat zájemce o záchranu budovy vyšehradského nádraží."

Petr Šťáhlavský, tiskový mluvčí ČD

Zveřejněno: 13.03.2000 – support@publix.cz
Vytisknout