OTÁZKY A ODPOVĚDI

Vážení občané,
zde můžete vkládat své dotazy vztahující se k chodu Městské části Praha 2 a Úřadu Městské části Praha 2. Vaše dotazy budou zveřejněny po zodpovězení příslušným zástupcem samosprávy či zaměstnancem Úřadu MČ Praha 2. Dovolujeme si vás upozornit, že zodpovězeny budou pouze jasně formulované dotazy vztahující se k jednotlivým tématům. Příspěvky urážlivé, vulgární, rasistické, obsahující komerční sdělení, porušující platné právní normy ČR či obecné etické normy zodpovídány nebudou. Pokud je váš dotaz obsáhlejší, komplikovanější či zahrnuje širší problematiku, doporučujeme vám obracet se přímo na jednotlivé zástupce samosprávy prostřednictvím e-mailu, případně si můžete telefonicky sjednat schůzku. Kontaktní údaje na jednotlivé členy Rady MČ Praha 2 jsou uvedeny na našich webových stránkách.

 

Téma Řadit podle data
Obsahuje text:

Vložit otázku do tohoto tématu

*  
*  
   
 
*  

Otázky k tomuto tématu


1 2 3 4 5  další 
  • Otázka: lidi jezdí auty po chodnících (Richard 8.8.2018 18:39)
    Prosíme, řešte nějak situaci s auty a dodávkamu na chodnících. Po praze 2 už nelze pěšky chodit, aniž byste nenarazili na dodávku či automobil jedoucí po chodníku. A nevidíme že by to někdo řešil.
     
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 13.8.2018 14:13)

      Dobrý den,

      Městská část Praha 2 se tomuto problému v posledních týdnech značné věnuje, protože řidiči opravdu chodníky nerespektují a dělají si z nich parkoviště. Problém je řešen na pravidelných poradách MČ Prahy 2, PČR a MP Prahy 2, kde radní pro dopravu pan Jan Korseska apeloval na tento nešvar řidičů a zvýšenou aktivitu MP Prahy 2. Níže uvádím počty řešení neoprávněného stání na chodníku za období od 23.7.2018 do 9.8.2018 na OŘ MP Praha 2. MČ Praha 2 ve spolupráci s MP Praha 2 a PČR bude nadále pokračovat ve vytlačení přestupců parkujících na chodnících, aby chodníky byly jen pro chodce.

       

      Zjištěných přestupků 348, uděleno blokových pokut 130/34.800,-Kč, uděleno blokových pokut na místě nezaplacených 14/6.400,-Kč, tří oznámení zaslaná správnímu orgánu, 204 výzev pro pachatele přestupku na místě nezastiženého, TPZOV 51 (botička).

      Hezký den,

      Mgr. Jan Mikeš

      Oddělení krizového řízení a bezpečnosti

  • Otázka: Nedostatečně označený přechod na Rašínově nábřeží (Dan Richter 7.8.2018 11:27)
    Několikrát za rok dojde k havárii aut před přechodem na Rašínově nábřeží – Trojická, kdy na přechod vkročí chodec, první řidič je překvapen a šlápne na brzdy a druhý do něj pak zezadu narazí. Naposledy se to stalo v pondělí 6. srpna 2018.

    Podle mého názoru je přechod nedostatečně označen, bílé pruhy na vozovce jsou vybledlé. Nikdo je občas nevyčistí nebo neobnoví. Na druhou stranu obyvatele nábřeží otravuje v nočních hodinách časté broušení kolejí (noční klid v 1:30 ?!?), které lze provádět ve dne o víkendu. Značka přechodu pro chodce je schována za stromy, řidiči ji mohou snadno přehlédnout. Snížení počtu havárií by pomohlo zabudování blikajících světel do přechodu, podobně jako mají v Praze 6 na přechodu za kulaťákem směrem k Vltavě. Situaci by také mohly pomoci informativní cedulky pro chodce, aby počkali, až budou moci bezpečně přejít na druhou stranu v českém a anglickém jazyce např. "Nepřecházejte, pokud jsou v blízkosti auta", "Don’t cross in presence of cars" Uvítal bych statistiku, kolik se na stejném místě stalo nehod za posledních 10 let.

       
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 7.8.2018 12:58)

      Dobrý den,

      na vozovce Rašínova nábřeží je příslušným silničním správním úřadem odbor dopravních agend MHMP, kterému jsme předali Váš podnět. Způsob, jakým chodec může na přechodu vstoupit do vozovky, upravuje zákon o provozu na pozemních komunikacích. Od 1. 1. 2008 se v místě uvedeného přechodu dle veřejné statistiky Ministerstva dopravy ČR stalo celkem 24 dopravních nehod, z toho 7 bylo se zraněním chodce.

      S pozdravem

      Mgr. Ondřej Klička

      Odbor dopravy a územního rozvoje

      pověřený vedoucí odd. dopravy

  • Otázka: Cyklogenerel a cykloobousměrky (Marek Turnovec 31.7.2018 22:00)
    Dobrý den,

    na stránce Cyklogenerel je zobrazena mapka s několika vyznačenými tzv. "cyklobousměrkami" - zatím pokud vím na území MČ Praha 2 není realizována ani jedna. Mohu se zeptat, kdy mohu počítat se začátkem realizací alespoň některé z nich? Například Španělská ulice, Blanická...

    I v rámci cyklogenerelu mi ale dost docela potřebných spojení chybí, případně jsou současné možnosti průjezdu pro cyklisty velmi komplikované. Například Mánesova ulice by byla klidnou alternativou k Vinohradské - pro klesání je to jedno, to jedou cyklisté rychle, ale stoupání po Vinohradské již tak příjemné není. Bohužel, v úseku Italská - Anny Letenské je najednou jednosměrka vedena v opačném směru, než by bylo třeba.

    Stejně nesmyslně (z pohledu cyklistů) jsou uspořádány jedosměrky v ulicích Máchova a Záhřebská. Chápu, že hlavním záměrem asi bylo, aby motoristé tyto ulice nevyužívali jako objížďky v případě většího provozu v hlavních ulicích - ale jsou to pak právě motoristé, kteří mají pocit, že když musí jet ve stoupání třeba po Vinohradské či Francouzské, že je takoví cyklisté strašně "zdržují" (pokud není kudy je objet, jako třeba právě na té Francouzské kvůli před asi dvěma lety instalovaným podélným prahům).

    Navíc v dnešní době, když už platí Technické podmínky číslo 179 je zřizování cykloobousměrek opět o něco snazší.

    Předem děkuji za odpověď.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 1.8.2018 11:21)

      Vážený pane Turnovče,

      realizaci cykloobousměrek Plavecká, Blanická a Španělská navržených v cyklogenerelu lze očekávat do konce letošního roku. Celý proces závisí na schválení navrženého opatření příslušným orgánem Policie ČR a poté na množství podaných námitek a připomínek při vyvěšení návrhu opatření obecné povahy na úřední desce. Nicméně šířkové poměry zde dle nových TP 179 jsou vyhovující. Bezpečnost provozu nebo nedostatečná šíře průjezdního profilu byly dříve důvody, proč navržená opatření PČR zamítla. Praha 2 však při přípravách nového systému zón placeného stání požadovala po projektantovi, aby v těchto vybraných lokalitách vyznačení parkovacích stání umožnilo zřízení cykloobousměrek.

      Mánesovou ulicí bohužel z výše uvedených důvodů cyklisty v protisměru nelze vést, šíře vozovky je zde pouhých 2,8 m při oboustranném parkování. Některé jednosměrky jsou skutečně vedeny proti sobě záměrně z důvodu zklidnění dopravy, a je to i případ Mánesovy. Cyklista však může místo Vinohradské alternativně využít ulici Polskou. Navíc v současné době Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy zpracovává studii rekonstrukce Vinohradské třídy a s vedením cyklistické dopravy se v této studii počítá. Bude tedy možné bezpečněji projet Vinohradskou zejména ve stoupání.

      Máchova ulice bude v úseku Varšavská – Na Kozačce trvale zobousměrněna, neboť se toto přechodné opatření již osvědčuje v praxi při probíhající rekonstrukci vodovodu ve Šmilovského ulici.

      S pozdravem a přáním pěkného dne

      Mgr. Ondřej Klička

      Odbor dopravy a územního rozvoje

      pověřený vedoucí odd. dopravy
  • Otázka: Zábor u tramvajové zastávky Korunní (Marek Turnovec 31.7.2018 22:12)
    Dobrý den,

    již jsem tento dotaz psal 17. 7. 2018 na podatelnu, ale jelikož mi zatím stále nepřišla žádná reakce, dovluji si ho napsat raději ještě jednou (a doplněný) zde.

    V Korunní ulici u zastávky tramvaje Šumavské ve směru od Náměstí Míru se už minimálně měsíc (ale možná už to jsou dva měsíce) nachází jakýsi zábor - je zabrána část chodníku a ulice mezi tramvajovým ostrůvkem a chodníkem. U tohoto záboru jsem nenašel žádnou informaci o tom, na jak dlouho zde tento zábor bude ani kontakt na zodpovědnou osobu.

    Zábor jsem také vůbec nenašel v tomto seznamu:

    http://www.praha2.cz/Povolene-zabory-verejneho-prostranstvi

    Možná MČ Praha 2 není příslušným orgánem - ale pokud je tímto orgánem Magistrát, je někde k dispozici seznam těchto povolených záborů?

    Chápu, že pokud jde o nějakou rekonstrukci domu, že zábor může velmi usnadnit dopravu materiálu, ale zároveň je tento zábor docela dost omezující pro ty, kteří se tímto místem musí pohybovat - velmi se s tím znepřehlednila křižovatka Šumavské a Korunní, veškerý další provoz z centra je pak vždycky blokován v zastávce stojící tramvají, auta po projetí tramvajovou zastávkou se často nevrací do svého jízdního pruhu, ale pokračují po kolejích, kde to může vyvolávat i nebezpečné situace na přechodu pro chodce. Komplikovanější je i jízda Šumavskou ulicí směrem od Slezské.

    Velmi bych se tedy přimlouval za to, aby podobné zábory bylo povolovány jen na opravdu nejnutnější dobu, což si nejsem jistý, jestli je tento případ. A také za to, aby přímo na místě záboru bylo uvedeno kdo je za něj zodpovědný, kdo ho povolil a jaká je předpokládaná doba trvání.

    Předem děkuji za odpověď.

    S pozdravem

    Marek Turnovec
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 1.8.2018 11:05)

      Dobrý den,

      Vámi označený stavební zábor na komunikaci Korunní byl povolen Magistrátem hl. m. Prahy, jak tomu bývá u všech komunikací I. třídy na území MČ Praha 2. Informací, zda Magistrát hl. m. Prahy někde zveřejňuje seznam povolených záborů, nedisponujeme.

      V případě jakýchkoliv dalších dotazů na tento zábor kontaktujte prosím Magistrát hl. m. Prahy, Odbor dopravních agend, jakožto příslušný silniční správní úřad konající v této věci.

      S pozdravem

      Marek Šebestík

      odbor dopravy a územního rozvoje

  • Otázka: Značení zákazu vjezdu do ulice Čelakovského sady (Dan Richter 24.7.2018 12:19)
    Vážení,
    včera jsem při jízdě do Římské ulice odbočil z Legerovy ulice do ulice Čelakovského sady. Na jejím konci byla ale závora před rozkopanou ulicí Bělehradská a nedalo se tudy projet. Cedule se zákazem vjezdu byla umístěna v prudkém ohybu ulice Čelakovského sady a při odbočování z Legerovy ulice nebyla vůbec vidět. Při couvání do Legerovy ulice jsem pak musel s pomocí několika osob zastavit provoz na magistrále, aby do mě nikdo nenaboural.
    Zajímalo by mě, zda se MČ část podílela na odsouhlasení dopravně bezpečnostních opatření. Očekával bych, že před odbočením do ulice Čelakovského sady bude v dostatečném předstihu umístěna cedule v Legerově ulici, která bude řidiče informovat o neprůjezdnosti ulice Čelakovského sady. Ta tam ale nikde není.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 25.7.2018 8:48)

      Dobrý den,

      oddělení dopravy ÚMČ Praha 2 bylo informováno o tom, že rozhodnutí i stanovení přechodné úpravy provozu vydá odbor dopravních agend MHMP. Váš podnět předávám tomuto silničnímu správnímu úřadu s žádostí o překontrolování, zda jsou značky umístěny v souladu s potvrzeným DIO.

      S pozdravem

      Mgr. Ondřej Klička

      Odbor dopravy a územního rozvoje

      pověřený vedoucí odd. dopravy

  • Otázka: parkování a placení (Eva Rokosová 10.7.2018 14:42)
    Dobrý den, jak se platí parkování na modré zóně prostřednictvím mobilu? Kam poslat sms skodem a délkou parkování? Nikde jsme nenašla návord.
    Děkuji. ER
  • Otázka: doprava (Mgr. Marie Schifferová 2.7.2018 9:17)
    Proč není na tramvajové stanici Pod Karlovem směr Bruselská vybudován přístřešek. Čeká tam na spoj dost lidí, často za nevhodných klimatických podmínek. Prostor na přístřešek tam je. Děkuji za odpověď.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 3.7.2018 10:39)

      Dobrý den,

      zastávka Pod Karlovem směr Bruselská, byla vybudována nově při rekonstrukci ul. Bělehradská na nátlak naší městské části a v té době jsme byli rádi, že tato zastávka nakonec prošla a byla realizovaná. Celá akce realizace rekonstrukce Bělehradské byla v kompetenci hl. m. Prahy a TSK hl. m. Prahy. Do dnešní doby nebyl jediný požadavek na vybudování přístřešku, a to ani v době před realizací rekonstrukce, kdy se měli možnost občané s projektem seznámit.

      S pozdravem

      Josef Gál

      vedoucí odboru

      dopravy a územního rozvoje

  • Otázka: Pěší zóna na I. P. Pavlova (Pavel Vašíček 20.6.2018 2:16)
    Dobrý den, děkuji za realizaci nové pěší zóny na začátku Jugoslávské ulice, výsledek je perfektní. Rád bych se ještě přimluvil za výměnu dlažby v navazujícím prostoru tram zastávek "I. P. Pavlova" v obou směrech a ideálně i přilehlé části Tylova náměstí - stávající povrch z 90. let je již značně opotřebený, kostky jsou hladké, díky čemuž i extrémně kluzké, především v zimním období. Stejný problém pozoruji i v tram zastávkách "Náměstí Míru". Děkuji za zvážení. S přátelským pozdravem
    Mgr. Pavel Vašíček
    • Odpověď: (Veronika Trčová (Admin_P2) 21.6.2018 9:24)

      Dobrý den,

      děkujeme za Váš zájem s kterým nelze jinak než souhlasit. Váš návrh přeposílám vlastníkovi pozemní komunikace resp. Technické správě komunikací hl. m. Praha a.s.

      S pozdravem

      Josef Gál
      vedoucí odboru
      dopravy a územního rozvoje

  • Otázka: Redchitc (Daria 18.6.2018 15:40)
    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, proč se při opravách plynovodu, tratí, chodníků apod. kolem Ostrčilova náměstí (momentálně u podchodu v Lumírově ulici a naproti kostela Na slupi) nezajišťuje bezpečný a pohodlný pohyb chodců. Musejí totiž obchazet po vozovce, a to po tramvajové trati. Při opravách mezi Albertem a Ostrčilovým náměstím to bylo stejně špatné.
    Navíc již po ukončené opravě přechod pro chodce a cyklisty podél Botiče je celkem našikmo (značka, zebra a ten nakloněný kraj chodníku jsou naprosto zavádějící). Řeší to někdo?
    • Odpověď: (Veronika Trčová (Admin_P2) 19.6.2018 11:27)

      Dobrý den,

      v předmětném úseku, kde práce probíhají,  vydával rozhodnutí i stanovení dopravního značení Odbor dopravních agend MHMP. Projednání návrhu dopravního opatření s ohledem na bezpečnost a plynulost provozu během prací tedy s Policií ČR zajišťoval tento odbor jakožto příslušný silniční úřad.

      Další návaznosti budou na rekonstrukci Ostrčilova náměstí, která se teprve připravuje a která proběhne dle zadání Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy. Přechody pro chodce, přejezdy pro cyklisty atd. zde tedy do budoucna budou normové.

      S pozdravem

      Mgr. Ondřej Klička

      Odbor dopravy a územního rozvoje

      pověřený vedoucí odd. dopravy

  • Otázka: dopravní zklidnění kolem Psychiatrické zahrady (Adam 11.6.2018 15:33)
    Dobrý den, v ulicích Viničná, Apolinářská, Ke Karlovu a Na Bojišti pozoruji relativně vysokou dopravní intenzitu.
    Dovoluji si tvrdit, že jde o dopravu, která v daném území nemá počátek ani cíl a je tedy v území, kde se kromě bytových domů nachází několik klinik VFN, řada učeben fakult 1. Lékařské, Matematicko-fyzikální a Přírodovědecké, nežádoucí.
    Přidávám některé konkrétní problémy: v Apolinářské se špatně míjejí auta (a autobusy) a bočními zrcátky nebezpečně zasahují na úzký chodník.
    Dále pokládám za nepříliš bezpečný přechod ve Viničné na styku s Apolinářskou, kudy auta projíždějí velmi rychle z obou směrů (hlavní je zatáčka) a z Apolinářské přecházející chodec se musí rozhlédnout o 90° doprava a 180° doleva, což je fyziologicky nemožné. Tedy je při takových rychlostech vozidel nemožné splnit to, že chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku bezprostředně před blížícím se vozidlem. A řidiči zde jízdu po hlavní asi neberou jako odbočování.
    Hluk a vibrace od často projíždějících aut i přes dvojitá okna ruší během výuky v učebnách orientovaných do Viničné ulice.
    V ulici Na Bojišti se ve špičkách tvoří zácpy, asi protože část řidičů, která jede na Rumunskou, nedokáže odbočit přes čtyři pruhy magistrály.
    Jako jedno z řešení navrhuji zákaz odbočení (mimo bus a kolo) z Viničné na Apolinářškou a ideálně i z Apolinářské na Viničnou (řeší přechod). Dopravní obslužnost zůstane nezměněna, pouze se zamezí zkratkám přes tuto oblast.

    Jěště mám druhý dotaz. Vzhledem k tomu, že v Sokolské ulici na úrovni Na Bojišti a Rumunské není přechod, chodci musí přecházet ulici bez něj. Problém není chybějící přechod, samozřejmě se dá pohodlně přecházet bez něj (dokonce lépe - neklouže ta barva), problém je, že (ze zkušenosti) 3 ze 4 pruhů, řidičů, rozjíždějících se z nuly, či nízké rychlosti od semaforů na I. P. Pavlova, neústupně zrychluje a přitom vidí minimálně na 80 m dopředu, že někdo přechází. Tito první řidiči se chodci často vyhnou, někdy drze troubí, ale řidiči za nimi pochopitelně přes auta před sebou nevidí a přecházejícího chodce snadno přejedou. Chtělo by tedy nějak lépe řidičům komunikovat, že chodci zde normálně přecházet mohou. Zdá se ale, že ze zákona řidičům neplyne povinnost neohrozit přecházejícího chodce (nebo se mýlím?), nicméně ani zákon chodci v tomto případě nezakazuje přecházet vozovku. Co se tedy dá udělat pro bezpečnější přecházení?

    Děkuji za reakci.
    • Odpověď: (Veronika Trčová (Admin_P2) 13.6.2018 11:29)

      Dobrý den,

      pokusím se Vám odpovědět na Vaše otázky.

      1)  1)  Přechod Viničná-Apolinářská, tento přechod zde byl realizován na základě žádosti Mateřské školky a po schválení DI-PČR, zároveň zde byla před přechodem umístěna dopravní značka přechod pro chodce v reflexním rámu a několik metrů před přechodem zde byla umístěna dopravní značka pozor děti. Zákazem odbočení do Apolinářské ulice, by tak byl znemožněn příjezd pacientů do porodnice, jakožto i znemožněno parkování pro návštěvy pacientů apod.

      2)  2)  Přecházení z ul. Na Bojišti do ul. Rumunské, je podle mě i tak dost velký hazard a dělat přechod přes čtyřproudou ulici, pokud by nebyl řízený světly, by bylo dost nebezpečné. Co se týče zákona o silničním provozu, je zakázáno přecházet přes silnici, je-li blíže než 50 metrů křižovatka s řízeným provozem a přecházet přes silnici mimo přechod se musí jen kolmo k její ose. Před vstupem na vozovku se chodec musí přesvědčit, zdali může vozovku přejít, aniž by ohrozil sebe i ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Chodec smí přecházet vozovku, jen pokud s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel nedonutí jejich řidiče k náhlé změně nebo rychlosti jízdy. Poslední věta vyjadřuje prakticky přednost řidiče vozidla při užívání vozovky před chodcem přecházejícím vozovku mimo přechod pro chodce. Chodec zároveň nesmí překonávat zábradlí nebo jiné zábrany na vozovce.  Pro bezpečnost chodců se dá podle našeho názoru udělat světelný přechod pro chodce, ale i to je nebezpečné, jak nám ukazují jiné přechody světelně řízené přes čtyři jízdní pruhy. Městská část Praha 2 si již v roce 2007 nechala vypracovat studii na humanizaci SJM, kde toto bylo řešeno. Bohužel SJM spadá do kompetence Magistrátu hl. m. Prahy.

      S pozdravem

      Josef Gál
      vedoucí odboru
      dopravy a územního rozvoje
      nám. Míru 20
      120 39 Praha 2
      tel.: 236 044 288