OTÁZKY A ODPOVĚDI

Vážení občané,
zde můžete vkládat své dotazy vztahující se k chodu Městské části Praha 2 a Úřadu Městské části Praha 2. Vaše dotazy budou zveřejněny po zodpovězení příslušným zástupcem samosprávy či zaměstnancem Úřadu MČ Praha 2. Dovolujeme si vás upozornit, že zodpovězeny budou pouze jasně formulované dotazy vztahující se k jednotlivým tématům.
Příspěvky urážlivé, vulgární, rasistické, obsahující komerční sdělení, porušující platné právní normy ČR či obecné etické normy zodpovídány nebudou. Taktéž nebudou zodpovězeny dotazy s uvedenou nefunkční či falešnou e-mailovou adresou.
Je-li váš dotaz obsáhlejší, komplikovanější či zahrnuje širší problematiku, doporučujeme vám obracet se přímo na jednotlivé zástupce samosprávy prostřednictvím e-mailu, případně si můžete telefonicky sjednat schůzku. Kontaktní údaje na jednotlivé členy Rady MČ Praha 2 jsou uvedeny na našich webových stránkách.

 

Téma Řadit podle data
Obsahuje text:

Vložit otázku do tohoto tématu

*  
*  
   
 
*  

Otázky k tomuto tématu


1 2 3 4 5  další 
  • Otázka: Parkovací místa blokované dřevěnou kozou nebo jiným materiálem (Zdeněk Klabačka 17.4.2019 14:49)
    dobrý den, již 3 měsíce dnes a denně od pondělí do neděle někdo z baráku v ulici malá Štěpánská 8 blokuje parkovací místa židlemi, dřevěnými kozami, páskou a jiným materiálem parkovací místa strážnící s tím problém nemají ale lidé co tam bydlí ano v případě že to odstraníte dostanete za okno vzkaz "děkujeme místo držíme právě vám" předpokládám že se nejedná o legální zábor děkuji za odpověď
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 17.4.2019 15:36)
      Dobrý den, pane Klabačko,

      legální zábor je před domem č. 7, který zabírá 20 metrů čtverečních vozovky a skončí 15. 6. 2019. Před číslem 8, které zmiňujete, nic povoleného není. Bude tam provedeno místní šetření.

      Hezký den,

      Petr Tomíšek
      webadmin
  • Otázka: zastávky MHD na Ostrčilově náměstí (Vlasta Trnková 11.4.2019 18:25)
    Dobrý den, zajímalo by mě, kdy se konečně dočkáme realizace zastávek formou mysů na Ostrčilově náměstí. Nastupování a vystupování z MHD je za stávajícího stavu obtížné. Děkuji za odpověď.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 12.4.2019 9:06)

      Dobrý den,

      s realizací zastávek formou mysů na Ostrčilově náměstí se počítá, přesný termín realizace však musí sdělit Technická správa komunikací, a. s. Přeposílám proto Váš dotaz na TSK, a. s., k zodpovězení.

      S pozdravem

      Mgr. Josef Tesař
      odbor dopravy a územního rozvoje

      Doplnění o odpověď z TSK, a. s.

      Dobrý den, stavba TSK, tj. rekonstrukce ul. Jaromírova, je podmíněna dalšími koordinacemi s jinými investory. Největším investory je Pražská vodohospodářská společnost, která v této ulici plánuje rekonstrukci vodovodních řadů na rok 2020-2021. Následně by mělo dojít k rekonstrukci samotné komunikace.

       

      S pozdravem

      Ing. Zuzana Hronová

      technik přípravy a real. investic

      Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a. s.

  • Otázka: Zábor chodníku v ulici Na Hrobci (Karel Novák 7.4.2019 9:01)
    Dobrý den,
    před hospůdkou Na Hrobci 7 jsou již od konce března denně rozmístěny židličky a stolky. Podle informací na stránkách úřadu je zábor povolen až od 1.5.2019, a to pouze 9m2. Stolky blokují téměř celou šířku chodníku, přejít na druhou stranu (díky kontejnerům na tříděný odpad) téměř nelze. Provozovna nemá nikde umístěnu cedulku o povoleném záboru. Navíc prakticky celý rok jsou před vchodem trvale umístěny 2 velké sudy sloužící jako improvizované stoly pro kuřáky. I tyto sudy blokují už tak úzký chodník. Můžete se k tomu, prosím, vyjádřit? Děkuji.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 8.4.2019 9:28)

      Dobrý den,

      opravdu je tato předzahrádka povolena od 1. 5. 2019. Oddělením dopravy bude provedeno místní šetření. V podmínkách rozhodnutí musí být průchozí profil minimálně 1,5 m.

      S pozdravem

      Josef Gál

      vedoucí odboru
      dopravy a územního rozvoje

  • Otázka: Rekola a jiná sdílená kola (Václav Nádvorník 5.4.2019 19:48)
    Dobrý den, mohu se zeptat proč z prostoru Vinohrad mizí zóny pro projekt Rekola a najednou se objeví projekt Freebike. Podle vyjádření na facebooku rekol zony mizí, protože si Praha 2 "nepřeje" žádná kola a koloběžky na Vinohradech. V případě koloběžek na chodnících to chápu, ale rekola jezdí většinou po ulicích.
    Díky za reakci.
    V. Nádvorník
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 8.4.2019 9:26)

      Dobrý den,

      zástupci firmy Rekola a firmy Lime se s naší městskou částí nedohodli, jak se zavázali v memorandu podepsaném s hl. m. Prahou, a začali provozovat koloběžky a kola, aniž by přišli s návrhem stanicování těchto dopravních prostředků. S čímž např. firma Lime dodatečně přišla, ale zavázala se, že dodá od SONS, že takto umístěné koloběžky nebudou nevidomým občanům vadit a zároveň doloží od PČR stanovisko, že koloběžky jsou uzpůsobené pro jízdu na silnici, neboť koloběžka je brána jako kolo, a to jezdit po chodníku nesmí.

      Hezký den,

      Josef Gál

      vedoucí odboru
      dopravy a územního rozvoje

  • Otázka: Nepovolený zábor chodníků koly III. (Dan Richter 4.4.2019 0:33)
    Vážený pane Gále, reaguji na Vaši předchozí odpověď, kdy jste mi napsal: "Dokonce pro Vaši informaci, silniční zákon dovoluje dětem do 10 let jezdit po chodníku…". Žádám Vás, abyste uvedl konkrétní číslo paragrafu a jeho citaci textu zákona o provozu na pozemních komunikacích, zákon č. 361/2000 Sb., a doložil tak své tvrzení jinak budu požadovat Vaše odvolání z funkce vedoucího odboru dopravy a územního rozvoje ÚMČ Praha 2 pro neschopnost vykonávat tuto funkci z důvodu neznalosti zákona.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 4.4.2019 8:15)

      Dobrý den,

      musím přiznat a omluvit se, máte pravdu, v zákoně je totiž poněkud nejasný dovětek za středníkem, zejména ve vztahu k § 53 odst. 2, podle kterého jiní účastníci provozu než chodci nesmějí chodníku užívat, pokud není v tomto zákoně stanoveno jinak. Výslovná úprava umožňující jízdu cyklistů po chodníku a stanovící pro ni pravidla totiž v zákoně i nadále chybí, přičemž na tom nic nezměnila ani novela z roku 2016. Ta sice doplnila nové ustanovení § 40 odst. 2, podle kterého, je-li povolen vjezd cyklistů na chodník nebo stezku pro chodce, použijí se pro jejich pohyb § 39 odst. 5 a 7 obdobně, ani z této nové však úpravy neplyne dovolení jízdy cyklistů na chodníku.

      Ještě dodatek:

      § 58 odst. 2. Silničního zákona Dítě mladší 10 let smí na silnici, místní komunikaci a veřejně přístupné účelové komunikaci jet na jízdním kole jen pod dohledem osoby starší 15 let; to neplatí pro jízdu na chodníku, cyklistické stezce a v obytné a pěší zóně.

      S pozdravem

      Josef Gál

      vedoucí odboru

      dopravy a územního rozvoje

  • Otázka: Nepovolený zábor chodníků koly II. (Dan Richter 3.4.2019 13:55)
    Vážený pane Gále, vůbec nechápu Vaši "odpověď" na můj předchozí dotaz zkopírováním ustanovení zákona o pozemních komunikacích a žádám Vás o konkrétní odpověď na můj předchozí dotaz. Předpokládám, že nechcete tvrdit, že jde v případě sdílených kol a "reklamu" čeho? Jde o standardní podnikání za účelem dosažení zisku, provozovatel sdílení kol vám neumožní si půjčit "reklamní" kolo zdarma. Pokud byste to myslel vážně, mohou podle Vaší logiky "parkovat" na chodnících podnikatelé se svými auty, pokud si na ně dají reklamu, která propaguje jejich služby.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 3.4.2019 14:11)

      Dobrý den,

      problém je v tom, že zákon o pozemních komunikacích nic o parkování kol a koloběžek nic neříká a ta reklama se vztahovala k Vámi uváděné pokutě od úřadu za nabídku restaurace. Co se týče motorových vozidel zaparkovaných  na chodníku, tak o tom již hovoří silniční zákon, kdy smí motorové vozidlo parkovat na chodníku, ale opět o kolech zaparkovaných na chodníku zákon nehovoří, ale hovoří o těch zaparkovaných růžových kolech, která jsou zamknuta k příslušenství pozemní komunikace a zde jde o přestupek ze silničního zákona, který řeší obě policie. Dokonce pro Vaši informaci, silniční zákon dovoluje dětem do 10 let jezdit po chodníku, zrovna tak, jako když jdete  vedle kola po chodníku, jste považován za chodce.

      Pokud tedy vidíte zaparkované kolo uzamknuté k dopravní značce apod. můžete zavolat policii, aby konala.

      S pozdravem

      Josef Gál

      vedoucí odboru

      dopravy a územního rozvoje

  • Otázka: Nepovolený zábor chodníků koly (Dan Richter 3.4.2019 12:21)
    V nedávné době pracovníci MČ Praha 2 pokutovali majitele restaurací za nepovolený zábor chodníku, když si v době oběda dovolili na chodník umístit ceduli s menu.

    Zajímá mě, zda MČ Praha 2 stejným způsobem pokutuje majitele růžových a nově žlutých sdílených kol, která "parkují" na chodnících v Praze 2. Předpokládám, že jde o nepovolený zábor veřejného prostranství s tím, že jde navíc v naprosté většině případů o bezpečnostní riziko pro nevidomé a indisponované občany a maminky s kočárky. Žádám proto, aby byla všechna nelegálně "parkující" kola a koloběžky neprodleně odstraňována z chodníků do doby úhrady pokuty jejich majiteli s tím, že jim pracovníci ÚMČ Praha 2 vysvětlí, jaké musí podniknout kroky pro legalizaci svého podnikání. Předpokládám, že bude MČ Praha 2 používat stejný metr pro své podnikatele, majitele restaurací, a provozovatele sdílení kol a koloběžek.

     
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 3.4.2019 13:30)

      Dobrý den,

      § 25 zák. o pozemních komunikacích v platném znění - Zvláštním užíváním dálnice, silnice a místní komunikace je

      a) přeprava zvlášť těžkých nebo rozměrných předmětů a užívání vozidel, jejichž rozměry nebo hmotnost přesahují míru stanovenou zvláštními předpisy, 

      b) užití dálnice nebo silnice pro motorová vozidla2) silničními motorovými vozidly, jejichž nejvyšší povolená rychlost je nižší, než stanoví zvláštní právní předpis

      c) užití dálnice, silnice nebo místní komunikace a silničního pomocného pozemku pro

      1. zřizování a provozování zařízení pro písemnou, obrazovou, světelnou nebo jiným způsobem prováděnou reklamu nebo propagaci (dále jen „reklamní zařízení“),

      2. umísťování, skládání a nakládání věcí nebo materiálů nesloužících k údržbě nebo opravám těchto komunikací, nebudou-li neprodleně odstraněny (zařízení staveniště, skládka stavebních hmot nebo paliva apod.),

      3. provádění stavebních prací,

      4. zřizování vyhrazeného parkování,

      5. zřizování a provoz stánků, pojízdných či přenosných prodejních a jiných podobných zařízení,

      6. audiovizuální tvorbu,

      d) umístění inženýrských sítí a jiných nadzemních nebo podzemních vedení všeho druhu v silničním pozemku, na něm nebo na mostních objektech,

      e) pořádání sportovních, kulturních, náboženských, zábavních a podobných akcí, jestliže by jimi mohla být ohrožena bezpečnost nebo plynulost silničního provozu,

      f) výjimečné užití silnice nebo místní komunikace pásovými vozidly Armády České republiky nebo historickými vozidly, jejichž kola nejsou opatřena pneumatikami nebo gumovými obručemi,

      g) výjimečné užití místní komunikace a silnice samojízdnými pracovními stroji a přípojnými vozidly traktorů, které nemají schválenou technickou způsobilost podle zvláštního právního předpisu.

      S pozdravem

      Josef Gál

      vedoucí odboru

      dopravy a územního rozvoje

  • Otázka: Podstatné snížení počtu parkovacích míst v ZPS III. (Dan Richter 2.4.2019 13:08)
    Stále jsem nedostal jsem odpověď na svůj dotaz: "Na čí podnět byl nedávno podstatně snížen počet parkovacích míst v Praze 2 nátěry žlutých pruhů v blízkosti přechodů?" Mgr. Tesař ve své odpovědi nesdělil, kdo konkrétně objednal u společnosti ELTODO, a. s., obnovu a případné vyznačení chybějícího vodorovného dopravního značení na Praze 2, a to včetně žlutých čar u přechodů pro chodce. Na bílé značení přechodů se jaksi zapomnělo… viz fotografie přechodu u mého předchozího dotazu.

    Pokud jde o dopravní komisi, neptal jsem se na to, zda schválila projekt zón placeného stání, ale zda projednala dodatečné vyznačení žlutých čár u přechodů, které pak realizovala společnost ELTODO, a. s. Prosím o sdělení konkrétního data jednání dopravní komise, abych si to ověřil v zápise.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 2.4.2019 13:40)

      Odpovídám znovu, žádné dodatečné vyznačení žlutých čár u přechodů dopravní komise neschválila, dopravní komise schválila projekt, kde jsou Vámi nazývané žluté čáry součástí tohoto projektu a Eltodo to dává do souladu s projektem. Dopravní komise schválila tento projekt dne 27. 4. 2017. Obnovu značení (přechodů) má na starosti TSK hl. m. Prahy, a. s.

      S pozdravem

      Josef Gál

      vedoucí odboru

      dopravy a územního rozvoje

  • Otázka: Podstatné snížení počtu parkovacích míst v ZPS II. (Dan Richter 2.4.2019 12:02)
    Nedostal jsem odpověď na svůj dotaz: "Na čí podnět byl nedávno podstatně snížen počet parkovacích míst v Praze 2 nátěry žlutých pruhů v blízkosti přechodů?". Zajímalo by mě také, zda byla tato věc projednávána v dopravní komisi.

    Před chvílí jsem vyfotil bezproblémové parkování těsně před přechodem u křižovatky Trojická Podskalská na které často dochází ke střetu osobních vozidel. Návrh úprav dělali asi Marťani...

     
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 2.4.2019 12:41)

      Dobrý den,

      myslím si, že Vám již dostatečně odpověděl pan Mgr. Tesař, zjednodušeně vše se dává do souladu s obecnou úpravou silničního zákona a tak tomu bude i s tímto přechodem, který jste nafotil; a ještě k Vaší otázce, ano dopravní komise schválila projekt zón placeného stání.

      S pozdravem

      Josef Gál

      vedoucí odboru

      dopravy a územního rozvoje

  • Otázka: Rekonstrukce (Lukáš 29.3.2019 18:47)
    Dobrý den,
    bude se také rekonstruovat vodovodní řád a kanalizace v ulicích Koperníkova a U Havlíčkových sadů?
    A jestli ano tak kdy?
    Děkuji
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 2.4.2019 10:43)
      Dobrý den,

      s dotazem se, prosím, obraťte přímo na  Pražské vodovody a kanalizace, a.s. na adrese https://www.pvk.cz/kontakty/ - máte možnost kontaktovat společnost telefonicky, písemně i osobně zajít na zákaznické centrum. 

      Mgr. Josef Tesař

      Odbor dopravy a územního rozvoje