Vážení občané,
zde můžete vkládat své dotazy vztahující se k chodu Městské části Praha 2 a Úřadu Městské části Praha 2. Vaše dotazy budou zveřejněny po zodpovězení příslušným zástupcem samosprávy či zaměstnancem Úřadu MČ Praha 2. Dovolujeme si vás upozornit, že zodpovězeny budou pouze jasně formulované dotazy vztahující se k jednotlivým tématům. Příspěvky urážlivé, vulgární, rasistické, obsahující komerční sdělení, porušující platné právní normy ČR či obecné etické normy zodpovídány nebudou. Taktéž nebudou zodpovězeny dotazy s uvedenou neplatnou e-mailovou adresou.
Je-li váš dotaz obsáhlejší, komplikovanější či zahrnuje širší problematiku, doporučujeme vám obracet se přímo na jednotlivé zástupce samosprávy prostřednictvím e-mailu, případně si můžete telefonicky sjednat schůzku. Kontaktní údaje na jednotlivé členy Rady MČ Praha 2 jsou uvedeny na našich webových stránkách.

 

Téma Řadit podle data
Obsahuje text:

Pro vložení otázky nejdříve zvolte téma

*  
*  
   
 
*  

1 2 3 4 5  další 
  • Otázka: rezidencni parkovani (Petr 20.8.2019 20:18)
    Dobry den,
    zadam Vas o vysvetleni jak je mozne,ze na Praze 2 zejmena v ulicich Karlova nam.o vikendu a pres noc parkuji turisti z cele Evropy zdarma.Rada z nich zde pres vikend kempuji.Rezidenti (platici)zde maji omezene mnozstvi parkovacich mist.To je ten Vas novy system?Dnes psala Praha 1,ze se neosvedcil a chce se vratit k systemu parkovacich nalepek na sklo ,ktery byl samozrejme prehlednejsi i pro Policii.Avsak lukrativni smlouva s Eltodo byla asi pro nektere lidi zajimavejsi.To mame tak chytre lidi na radnici,ze si mysleli,ze system otevrit Prahu pro lidi prespolni a vybirat za parkovani vicekrat za den prinese penize do mestke pokladny..?Asi ano..Je mi z toho na b..ti.Dekuji za vymluvny email predem.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 22.8.2019 11:52)

      Dobrý den,

      předně, zřizovatelem zón placeného stání nejsou městské části, ale hlavní město Praha. Byla to naopak Praha 2, která s uspěchaným zavedením bezkaretního systému nesouhlasila a měla k němu výhrady. Nicméně pokud bychom se k systému ZPS nepřipojili, bylo by na Praze 2 jedno velké parkoviště pro okolní městské části a návštěvníky centra města. Od začátku připomínkujeme nedostatky systému ZPS a snažíme se změnit, co změnit můžeme.

      Na Karlově náměstí je většina úseků v tzv. fialové zóně (smíšené), kde mohou parkovat držitelé parkovacího oprávnění, návštěvníci pak po zaplacení poplatku za parkování (platí pro provozní dobu), mimo provozní dobu není parkování regulováno.

      Ano, Praha 1 rozvířila cca před měsícem mediální vody prohlášením o změnách v ZPS. Jak jsem psal výše, Praha 1 není zřizovatelem ZPS a bude muset případné změny předložit ke schválení. Systém parkovacích karet by měl sloužit pouze jako doplněk současného systému parkovacích oprávnění. Otázkou zůstává, jak a komu budou kartičky vydávány (parkovací oprávnění je možné prodloužit online), jak budou chráněny proti padělání, jak bude postupováno proti vozidlům, jež kartičku nebudou mít za oknem, ale budou mít platné parkovací oprávnění – dojde snad k jejich odtažení? Dle zprávy v médiích by mělo být součástí navrhovaných změn úplné zrušení návštěvnického stání v modrých zónách výměnou za rozšíření fialových zón. Praha 2 již před několika měsíci požádala Magistrát hl. m. Prahy o omezení návštěvnického stání v modrých zónách po zaplacení přes virtuální parkovací hodiny ze současných max. dvou na jednu hodinu, fialové zóny však rozšiřovat nechceme, právě naopak.

      S pozdravem

      Mgr. Josef Tesař

      Odbor dopravy a územního rozvoje

      pověřený vedoucí odd. dopravy

  • Otázka: Motocykly zabírající místo k parkování (Robert Hejl 20.8.2019 17:33)
    Dobrý den,
    chtěl bych se zeptat jak chcete řešit situaci, kdy motocykly pomalu a plíživě zabírají stále víc míst k parkování automobilů? Nestálo by za to zpoplatnit parkování i pro motorkáře? Nebo vymyslet nějaké jiné řešení? Přijde mi nefér, že jedna skupina řidičů má výhodu bezplatného parkování. Přitom i jednostopé vozidlo mnohdy zabere stejně místa jako auto.
    Děkuji předem za odpověď.
    R.H.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 21.8.2019 13:58)

      Dobrý den,

      zřizovatelem zón placeného stání je hlavní město Praha, dle jejich metodiky pro výdej parkovacích oprávnění a ceníku mopedy, jednostopé motocykly a motokola parkují na území ZPS zdarma.

      S pozdravem

      Mgr. Josef Tesař

      Odbor dopravy a územního rozvoje

      pověřený vedoucí odd. dopravy

  • Otázka: Rušení nočního klidu Italská / Římská (M 18.8.2019 7:54)
    Dobrý den, bylo by možné, aby policie prováděla častější pochůzky v oblasti Italské a přilehlých ulic v době nočního klidu? Pohybuje se tu v noci a brzy ráno postupně čím dál více lidí dělajících hluk.
    Děkuji.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 19.8.2019 11:11)

      Dobrý den,

      městské části Praha 2 nepodléhá žádná z policejních složek působících na jejím území. Váš podnět předáme řediteli Obvodního ředitelství MP Praha 2 Bc. V. Vozdeckému a řediteli P ČR Praha II. Plk. Mgr. J. Konířovi na koordinační policejní poradě, a to 20. 8. 2019.

      S pozdravem

       Bc. Veselák Ladislav

       Oddělení krizového řízení a bezpečnosti

  • Otázka: Hodil by se přechod (Tereza Škoulová 15.8.2019 17:49)
    Podnět: Dobrý den, když vidím, kolik lidí (včetně mě) pravidelně přebíhá křižovatku Máchova/Francouzská/Slovenská, napadá mě, zda by se v místě nehodil přechod. Navazoval by na dva stávající přes Máchovu i Slovenskou. Přechod se semaforem až o kus níž, což evidentně není motivace pro ty z nás, kteří pravidelně míří právě na hřiště/do parku/do knihovny, které jsou v horní části Korunní ulice. Díky! Tereza Š.
     
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 16.8.2019 10:04)

      Dobrý den,

      děkujeme za podnět. Dané místo leží na horizontu/těsně za horizontem a ještě za zatáčkou, po posouzení Policií ČR z hlediska bezpečnosti není možné v daném místě přechod zřídit. Chodci by měli využít dva stávající přechody přes ulici Francouzskou, jeden u křižovatky s ulicí Budečskou je vzdálen pouhých 70 metrů, druhý do parku pak 130 m níže.

      S pozdravem

      Mgr. Josef Tesař

      Odbor dopravy a územního rozvoje

      pověřený vedoucí odd. dopravy

  • Otázka: kontejnery na rohu Kladské a Korunní (Klára Hrušková 13.8.2019 14:17)
    Dobrý den, ráda bych zopakovala svojí otázku na kontejnery na rohu Korunní a Kladské. V nedávné době došlo ke změně a místo nornálních kontejnerů jsou na místě kontejnery s malými otvory, kam není možno vložit například naplněnou tašku s odpadem. Vede to k tomu, že tyto tašky se válí po okolí, vítr odfoukává odpadky z těchto tašek. Odpověděli jste mi, že projíždí firma, která okolí uklízí. Jak probíhá tento úklid? POkud se nepletu, tak vše okolo nahází na komunální odpad a odveze do spalovny. Lidé ale na místo vozí věci na třídění. Co s tím? Okolo je nepořádek, nedá se tam nic vyhodit, protože kontejnery jsou přeplněné, a věci, které jsou mimo kontejnery, se odváží do komunálu. Můžete zjednat nápravu?
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 13.8.2019 14:34)

      Vážená paní Hrušková,

      vývoz obsahu kontejnerů je zde na maximální frekvenci. Situace by se výrazně zlepšila, kdyby do kontejnerů odkládali tříděný odpad pouze občané, pro které jsou tyto nádoby určeny (ne podnikatelé z okolí i z dáli), a ti přizpůsobili velikost vkládaného velikosti otvoru. Tedy jednu velkou tašku nahradili dvěma menšími, krabice rozřezali atd.

      Odpad, který je v rozporu s vyhláškou odkládán okolo nádob, je odvážen do sběrného dvora a dle možností roztříděn. Z vlastní zkušenosti vím, že nejen na zemi, ale i v kontejnerech je pravidelně odpad, který tam nepatří.

      S pozdravem

      Bc. Dana Havránková

      referentka

      ÚMČ Praha 2 – odbor životního prostřed
  • Otázka: Nejednoznačné značení (Marek Turnovec 12.8.2019 0:04)
    Dobrý den,

    v Šumavské máme takovéto trochu rozporuplné značení. Už několik dní. Podle jedné značky to rovně jde, podle druhé ne. Podle jedné přikázaný směr jen vlevo a vpravo, jiná značka zase odbočení vpravo zakazuje.

    Já vím, § 76 zákona o provozu na pozemních komunikací je sice dočasné značení nadřazeno tomu trvalému, ale v jiných podobných případech je to trvalé značení v takových případech nějak "zneplatněno" - buď přelepením ("přeškrtnutím") oranžovými páskami, nebo třeba zakrytím černým igelitem. Proč to jinde jde a tady ne?

    Předem děkuji za odpověď.

    S pozdravem

    Marek Turnovec




     
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 12.8.2019 8:52)

      Dobrý den.

      jak jste již napsal, přechodná úprava provozu na pozemní komunikaci je nadřazena místní úpravě provozu. Přeškrtnutí, zakrytí či zneplatnění dopravního značení místní úpravy provozu není povinně zakotveno v zákoně, tudíž není plně vymahatelné.

      Stavba byla na tento stav již upozorněna, současně pak byla vyzvána k uvedení místa do stavu dle stanovení a ke sjednocení způsobu jeho výkonu.

      S pozdravem

      Marek Šebestík

      odbor dopravy a územního rozvoje

  • Otázka: Aukce o byt (Martin Novák 7.8.2019 12:01)
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat, kdy bude další obálková aukce o byt?

    jestě bych se chtěl zeptat, jestli na to mám také nárok, když mam trvalé bydliště na Praze 2. Je mi 23 let. Děkuji za odpověd.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 8.8.2019 8:39)

      Dobrý den pane Nováku,

      termín další veřejné soutěže o pronájem obecních bytů za smluvní nájemné, tzv. aukce, zatím nebyl stanoven. Z tohoto důvodu doporučujeme sledovat naše webové stránky, a to rubriku volné byty  http://www.praha2.cz/Volne-byty, kde naleznete v případě vyhlášení nové aukce jednotlivé nabídky bytů, ale i nová pravidla, s kterými doporučujeme se řádně seznámit, neboť trvalý pobyt není jedinou podmínkou pro možnost účasti v aukci.

      Hezký den,

      Jana Závorková

      referent bytového oddělení

      odbor majetku a investic

  • Otázka: Rozkopané ulice, uzavírky, jednosměrky (Marek Turnovec 4.8.2019 22:28)
    Dobrý den,

    ještě bych se rád vrátil k tématu různých uzavírek a změn jednosměrek v oblasti Šumavské, Chodské a dalších navazujících ulic.

    Ve Slovenské ulici (před jejím vyústěním na Francouzskou) máme garáž, zrovna v sobotu jsme do ní chtěli autem zajet, už tedy poučen jsem jel Lužickou ulicí, chtěl odbočit do Chodské - a bohužel, najednou je zde také obrácena jednosměrnost. Navíc ke garáži nebylo v podstatě kudy se legálně dostat - na konci Slovenské a Šumavské jsou zákazové značky.

    Proč třeba u těch zákazových značek nejsou doplňkové cedule, které by umožňovaly vjezd alespoň uživatelům garáží? V Bělehradské ty zákazové značky takovýmito doplňkovými značkami opatřené jsou, ale tady z nějakého důvodu ne (resp. jen "mimo stavbu").

    Další věc je, že z té Slovenské je pořád na Francouzskou výjezd normálně možný, výkop není tak rozsáhlý. Pokud tam třeba přes den jsou nějaké stavební stroje a průjezd by možný nebyl, proč zákaz není osazen jen po dobu prací, ale i přes noc a přes víkend, kdy se na místě nic neděje (aspoň tento víkend se nezdálo, že by nějaké práce zrovna ve Slovenské probíhaly)?

    Proč musí být tolik míst osazeno různými zákazy i v době, kdy se na místě nic neděje? Chápu, že je některé věci třeba opravit a postavit, ale proč zde není větší snaha minimalizovat omezení pro zdejší obyvatele?

    S pozdravem

    Marek Turnovec
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 5.8.2019 11:53)

      Dobrý den.

      v pátek se změnila etapa probíhajících prací, a z toho důvodu byla ulice Šumavská v úseku mezi Lužickou a Slovenskou zobousměrněna, ulice Slovenská v úseku mezi Chodskou a Šumavskou, a ulice Chodská  v úseku mezi Lužickou a Slovenskou taktéž.

      V místě ulice Slovenská 5 bylo dle situace v pátek možno volně užít vjezdu, jak situace vypadala v sobotu víme pouze od Vás. Stavba byla náležitě poučena o zachování přístupu a příjezdu k dotčeným objektům a bude příslušně upraveno dopravní značení.

      Ve věci průjezdu uzavřenou částí ulice Slovenská a při jiných podobných opatřeních, kde se zdá, že by se dalo projíždět, nejsou tyto zákazy osazeny jen tak z libovůle. V místě probíhá protlak pod komunikací, kdy nosnost a pevnost podkladových vrstev je částečně po určitou dobu narušena a není možné zde pustit provoz, jelikož by došlo k propadům či vyvalení podkladových vrstev komunikace do výkopu. Řidiči, kteří takováto místa přes zákaz projíždějí, neriskují jen poškození vlastního a cizího majetku, ale i zdraví účastníků provozu. Ve věci minimalizace dopadů na obyvatele Městské části Praha 2 provádí oddělení dopravy maximum v rámci nám svěřených kompetencí, kdy úspěšně probíhají koordinační jednání s dodavateli stavebních prací a jejich seskupování do projektů revitalizací inženýrských sítí a podobných projektů. Omezení tak sice vypadá rozsáhle, ovšem oproti praxi na jiných městských částech, kdy místní úřady povolí několikanásobné provádění stejných výkopů v časovém rámci několikaměsíčních odstupů, je tato forma do budoucna velmi šetrná k obyvatelům Prahy 2, kdy v daných oblastech, kde proběhne takováto revitalizace, nemělo v příštích letech docházet k dalším akcím tohoto typu, čímž by mělo dojít k celkovému zlepšení kvality komfortu života na Městské části Praha 2.

      Hezký den, 

      Marek Šebestík

      odbor dopravy a územního rozvoje

  • Otázka: Kvalita ulic a chodníků (Marek Turnovec 4.8.2019 21:58)
    Dobrý den,

    již to budou asi 2-3 roky, kdy byla docela pěkně zrekonstruována Moravská ulice - nový živičný povrch vozovky, chodníky z pražské mozaiky. Ale kolem je spousta dalších ulic - Lužická, Šumavská, Chodská - kde jsou chodíky v podstatě jen záplata na záplatě, vozovka také nic moc - občas se největší defekty opraví nějakou další záplatou...

    Počítá se někdy s nějakou rekonstrukcí i těchto ulic? Pokud ano, kdy? Je na ty ulice třeba nějaký pořadník?

    Děkuji předem za odpověď.

    S pozdravem

    Marek Turnovec
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 5.8.2019 11:50)

      Dobrý den,

      své dotazy musíte zasílat na Technickou správu komunikací hl. m. Prahy, která je hl. m. Prahou, jež je vlastníkem pozemních komunikací, pověřena správou a rekonstrukcemi pozemních komunikací. Městská část zaslala své požadavky na pozemní komunikace, které chce přednostně zrekonstruovat, a dokonce na tyto rekonstrukce přidala nemalé finanční prostředky. Poslední zpráva, kterou jsme dostali je, že se chodníkový program zastavuje.

      S TSK jsme stále v jednání.

      Pro upřesnění, Lužická byla ze strany městské části požadovaná celá pro rok 2021, Šumavská 2022, Chodská 2023.

      Ulice jsou vybírány na základě bodování od 1 do 5 a 5 je nejhorší.

      S pozdravem

      Josef Gál

      vedoucí odboru

      dopravy a územního rozvoje

  • Otázka: koloběžky LIME-pro p. Gála (Vácha 3.8.2019 8:05)
    Pane Gál, ptám se opakovaně , proč nejsou zaparkované koloběžky Lime na území MČ P2 odstraňovány neprodleně Městskou policií? Odpověděl jste mi že pokud si dám na chodník např skříň nebo křeslo, nebo sedačku,"" postupovalo by se podle zákona o pozemních komunikacích.""a předměty by byly odstraněny!!!
    Koloběžky Lime pokud vím nemají žádné povolení od MČ P2 na chodnících parkovat, ani nemají žádná vyhrazená místa k stání atp.Tak proč to MČ P2 dlouhodobě trpí a MP nejedná?
    Samozřejmě na Magistrát sem se již obrátil, ale očekávám iniciativu z radnice P2.
    Na kolobežkách po chodnících P2 jezdí již i skupiny třeba 10 opilců za sebou, vedle sebe atd. z Anglie-kam to až necháte dojít ????
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 5.8.2019 11:48)

      Vážený pane,

      i my jsme nespokojeni s tím, že firma Lime nedodržuje dohodu mezi Prahou 2, ale především Magistrátem hl. m. Prahy, který s firmou podepsal memorandum. Jelikož Praha 2 není zřizovatelem Městské policie, proto ani nemůže Městské policii nic nařizovat, nezbývá nám, než se obracet na MHMP, zatím bezvýsledně. Městská část o podnětech občanů MHMP informuje opakovaně.

      Proto doporučuji, abyste nás podpořil a své poznatky odesílal na Odbor dopravy MHMP.

      S pozdravem

      Josef Gál

      vedoucí odboru

      dopravy a územního rozvoje



 

Vytisknout