Vážení občané,
zde můžete vkládat své dotazy vztahující se k chodu Městské části Praha 2 a Úřadu Městské části Praha 2. Vaše dotazy budou zveřejněny po zodpovězení příslušným zástupcem samosprávy či zaměstnancem Úřadu MČ Praha 2. Dovolujeme si vás upozornit, že zodpovězeny budou pouze jasně formulované dotazy vztahující se k jednotlivým tématům. Příspěvky urážlivé, vulgární, rasistické, obsahující komerční sdělení, porušující platné právní normy ČR či obecné etické normy zodpovídány nebudou. Pokud je váš dotaz obsáhlejší, komplikovanější či zahrnuje širší problematiku, doporučujeme vám obracet se přímo na jednotlivé zástupce samosprávy prostřednictvím e-mailu, případně si můžete telefonicky sjednat schůzku. Kontaktní údaje na jednotlivé členy Rady MČ Praha 2 jsou uvedeny na našich webových stránkách.

 

Téma Řadit podle data
Obsahuje text:

Pro vložení otázky nejdříve zvolte téma

*  
*  
   
 
*  

1 2 3 4 5  další 
  • Otázka: Poplatky za parkovani (Dagmar Mayerova 7.12.2017 13:48)
    Dobrý den,
    v ulici Wenzigova a Lublaňská jsou na 11.-14.12. zákazy zastavení. Jak bude kompenzován poplatek za parkování rezidentů, když tu není možné parkovat? Příjem z pronájmu filmu to jistě umožňuje.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 12.12.2017 10:42)

      Dobrý den,

      v ul. Lublaňská probíhá po etapách od 11. do 16. 12. 2017 čistění kanalizace. Další povolené zvláštní užívání komunikace je pro audiovizuální tvorbu v oblasti křižovatky ul. Lublaňská a Wenzigova dne 14. 12. 2017. Dojde v nezbytném rozsahu k záboru v modré zóně ul. Lublaňská, proto je náhradní parkování výhradně rezidentů stanoveno přechodně ve fialové zóně ul. Wenzigova.

      Městská část prostranství žadateli nepronajímá, neboť pozemky jsou v drtivé většině ve vlastnictví hl. m. Prahy. Městská část pouze vybírá místní poplatek za zvláštní užívání komunikace v souladu s obecně závaznou vyhláškou č. 5/2011 Sb. hl. m. Prahy.

      S pozdravem

      Mgr. Ondřej Klička

      Odbor dopravy a územního rozvoje

      pověřený vedoucí odd. dopravy

  • Otázka: tramvajová zástavka Svatoplukova (N. Harapesová 6.12.2017 20:02)
    Dobrý den,

    v současné době končí oprava tramvajové tratě v Nuselském údoli, při které byla odstraněna původní zastávka tramvaje Svatoplukova směr Vršovice a byla nahrazena provizorním násypem. Zajímalo by mě kdy se plánuje stavba nové? Pokud dotaz směruji špatně, na koho jiného se obrátit?

    Děkuji za odpověd
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 12.12.2017 10:35)

      Dobrý den,

      zastávka bude v provizorním stavu až do rekonstrukce povrchů, kterou bude provádět Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a. s. Termín realizace zatím neznáme, věc je momentálně ve fázi před vydáním stavebního povolení.

      S pozdravem

      Mgr. Ondřej Klička

      Odbor dopravy a územního rozvoje

      pověřený vedoucí odd. dopravy

  • Otázka: Mundl (Richard 9.12.2017 17:30)
    Dobrý den, připojuji se zde k lidem, co jsou nespokojeni se změnou pravidel parkování na Praze 2. Situace se zde výrazně zhoršila a to zejména ve večerních hodinách, kdy opravdu nalezení parkovacího místa trvá často desítky minut a není výjimkou že jezdím bloky přes půl hodiny. Zároveň se rapidně zvýšil provoz na Praze 2, nová volná parkovací místa zřejmě přilákala do centra mnoho nových aut. Prosím aby radnice vrátila situaci do původního stavu, či jinak zařídila nápravu, např. jednáním s magistrátem. Děkuju.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 12.12.2017 10:33)

      Dobrý den,

      městská část Praha 2 má omezené možnosti, protože není zřizovatelem a provozovatelem systému ZPS, tím je hlavní město Praha. Nicméně s Magistrátem hl. m. Prahy jednáme nepřetržitě, výsledkem je úprava provozní doby fialové zóny v oblasti přilehlé k Praze 10, kde se situace zhoršila nejvíce. Tato úprava bude realizována během nejbližších dní a provozní doba fialové zóny zde bude od pondělí do pátku 0:00–24:00 hod, tedy již žádné volné parkování v nočních hodinách. Další oblasti budou následovat, jakmile nám budou od TSK hl. m. Prahy, a. s., (správce ZPS) zaslána relevantní data o obsazenosti a respektovanosti ZPS na území Prahy 2. Na tomto opatření se usnesla rada MČ Praha 2.

      Radnice bohužel nemůže vrátit situaci zcela do původního stavu z důvodů uvedených výše, ale dělá vše pro to, aby stávající systém byl efektivní a funkční více než doposud.

      S pozdravem

      Mgr. Ondřej Klička

      Odbor dopravy a územního rozvoje

      pověřený vedoucí odd. dopravy

  • Otázka: vyplnění zeminy kolem stromů (Fanda Vnoucek 21.11.2017 10:29)
    Dobrý den
    Můžete prosím doplnit zatlačenou hlínu auty kolem stromů? Starši stromy již nemají kolem sebe kovovou ochranu a tak auta parkují těsně u nich a vyjížění stvající zeminu. Pokud se prohlubně vyplní kačírkem zmenší se stávající utužení a kořeny vydrží delší dobu.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 5.12.2017 11:59)

      Vážený pane Vnoučku,

      děkujeme za Váš podnět týkající se doplnění zeminy do stromových rabátek v uličních stromořadích. K Vašemu dotazu si dovoluji sdělit následující informace.

      V úvodu bych Vás ráda informovala, že městská část Praha 2 nespravuje uliční stromořadí; má ve své správě pouze zeleň v parcích a na vybraných menších plochách. Uliční stromořadí na Praze 2 spravují  dva správci, a to Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a. s., a Lesy hl. m. Prahy, kteří se starají jak o zeleň v uličních stromořadí, tak i o stromová rabátka. Správci v takovýchto případech rabátka upravují, na daná místa doplňují zeminu. Problematická jsou samozřejmě místa, kde nejsou kovové chráničky a zvláště, pokud auta v tomto ročním období najedou do rabátka, mohlo by k doplňování zeminy docházet neustále. Pokud máte konkrétní případ v dané ulici, dejte nám prosím vědět, abychom mohli apelovat na správce.

      Děkuji.

      S pozdravem
      Ing. Tereza Hauftová
  • Otázka: parkování na chodnících (Robert Anděl 30.11.2017 9:50)
    Dobrý den, prosím aby městská policie důsledněji pokutovala řidiče co jezdí a parkují na chodnících. Dnes sem se musel na frekventované části vinohradské protáhnout asi půlmetrovou mezerou kterou nám zanechal řidič dodávky mezi autem a domem. A toto je v posledních měsících standartní obráz. Auto na chodníku a strážník nikde. Nedávno jsem cestou pěšky do práce takto zaparkovaných automobilů napočítal přes dvacet. Občas si tu připadám jak v nějaké bývalé sovětské republice.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 30.11.2017 10:08)

      Dobrý den,

      váš dotaz byl předán na Městskou policii a PČR, neboť se jedná o dopravní přestupek, který je v kompetenci řešení obou policií s prosbou o důslednější kontrolu. Nicméně, městská část Praha 2 není zřizovatelem ani jedné z policií a ani je neřídíme, z těchto důvodů můžeme pouze žádat jako každý jiný občan, nikoliv nařizovat.

       

      Josef Gál

      vedoucí odboru

      dopravy a územního rozvoje

  • Otázka: Parkovani na Praze 2 (Petr 28.11.2017 21:15)
    Dobry den,k parkovani pro rezidenty mam nasledujici vyjadreni.Opravdu jste se timto novym systemem vratili o mnoho let zase zpet.Za rocni parkovani jste od lidi vybrali nehoraznych 1.200 kc..behem roku jste zmenili system a v podstate jste nas okradli o 400kc..tyto penize laskave lidem vratte.Myslite si,ze obcan je tak hloupy a nedoslo mu ,ze po instalaci automatu vybirate od lidi penize znovu tedy podruhe nebot rezidenti zaplatili a stejne misto plati prespolni podruhe.Dale jste rezidentum nechali minimum parkovacich mist..ostatni jsou zony smisene..tedy jste otevreli dvere lidem,kteri do Prahy dojizdeji za praci..neco si vyridit..parkuji zde ted i Slovaci..Nemci..Italove..atd.pred skolou..ulice Vaclavska je naopak modra zona..kde nikdo nebydli..nechapu..Tam kde bydli rezidenti je zona smisena..tedy pro lidi prespolni pres noc uplne zadarmo a rezident si toto plati??V noci je proto pro rezidenty tezke auto zaparkovat..misto neni..nekdy lide parkuji az 200-500 metru od domu!Parkovani je kriticke v okoli Karlova nam...ulice Trojanova..Gorazdova..Dittrichova..Vaclavska..Na Morani..Pod Slovany..atd.V kazdem dome..cca 5 pater tj.cca 15 bytu..=15 aut..jeden dum..v ulici jste nechali na modrou zonu pouze 30 mist..otazka zni...kolik je v ulici domu?kdo toto vymyslel snad pocitat umi..Chteli jste aby lidi pouzivali MHD jezdili na kole?tak co je tedy toto?Jeste zminim,ze jste na kazdy okraj ulice namalovali zlute cary na 2 auta..kde nejsou zadne skoly,skolky..prechod prehledny..ne tolik frekventovany..modrou caru..taktez zamalovali..tedy dalsi misto..minus dve auta.Timto Vas tedy vyzyvame..system rychle zmente zpet..lidem penize za rok 2016 vratte..parkovani do zmeny nechte zadarmo.Takove lidi na radnici nechceme..proti tomuto parkovacimu systemu budeme bojovat..toto Vam slibuji.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 29.11.2017 8:57)

      Dobrý den,

      zřizovatelem a provozovatelem ZPS je Magistrát hl. m. Prahy, proto Vaše připomínky ke zvýšení ceny či obecně k fungování systému není možné adresovat městské části Praha 2, nýbrž hlavnímu městu. Praha 2 měla pouze možnosti buď od 1. 10. 2017 žádný systém parkování nemít a vrátit se tak do doby před rokem 2007, anebo přijmout Vámi kritizovaný magistrátní systém.  

      Parkování ve smyslu obsazenosti a respektovanosti vyhodnotíme, jen co budeme mít k dispozici statistiku od správce ZPS, kterým je Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a. s., a následně bude možné provádět dílčí změny či úpravy. Již nyní připravujeme změnu základní provozní doby fialové zóny tak, aby návštěvníci platili za parkování i přes noc v období pondělí až pátek.

      Aby bylo možné výrazně omezit parkování návštěvníků v centru, musely by být hl. m. Prahou zřízeny dostatečné kapacity parkovišť P+R na okraji města, což se bohužel stále v odpovídající míře neděje a systém ZPS je mylně považován za opatření, co problematiku parkování vyřeší.

      Žluté čáry před přechody pro chodce jsou zcela v pořádku, neboť dle zákona č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích, § 27, odst. (1), písm. c) nesmí řidič zastavit a stát na přechodu pro chodce a ve vzdálenosti kratší než 5 m před ním.

       

      S pozdravem

      Mgr. Ondřej Klička

      Odbor dopravy a územního rozvoje

      pověřený vedoucí odd. dopravy

  • Otázka: GRÖBEHO VILA (Ilona Hůlková 28.11.2017 9:31)
    Dobrý den, probíhají veřejné prohlídky Grobeho vily? popř. kde je možné je zarezervovat? Děkuji
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 28.11.2017 10:04)
      Dobrý den, paní Hůlková,

      poslední letošní prohlídka Gröbeho vily je v sobtou 16. prosince od 17:00 hodin. Vstupenky budou k dispozici jako obvykle od prvního pracovního dne v měsíci v infocentru na náměstí Míru 20, Praha 2. (http://praha2.cz/Polsedni-letosni-prohlidka-Grobeho-vily.html).

      Hezký den,

      Petr Tomíšek
      webadmin
  • Otázka: Dotaz na bydleni (Ales 19.11.2017 22:23)
    Dobrý den,

    chci se zeptat zdali budete a kdy vypisovat soutež o nájem obecních bytů. Nejsem z Prahy, ale pracuji zde u PČR je nějaká možnost také bytu pro státní zaměstnance pracující v Praze? Děkuji
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 27.11.2017 17:11)

      Vážený pane,

      k Vašemu dotazu sdělujeme, že městská část Praha 2 poskytuje služební byty vybraným organizacím v souladu s pravidly schválenými Radou městské části dne 6. 3. 2012, mezi které je zařazeno i Obvodní ředitelství Policie ČR Praha II. Pakliže jste služebně zařazen u této organizace, obraťte se se svou žádostí na ředitele, který jednotlivé žádosti doporučuje ke schválení.

      V opačném případě můžete usilovat o obecní byt dle Pravidel veřejné soutěže o nájem obecních bytů za smluvní nájemné, v tzv. aukci, která se většinou koná v rozmezí jednoho až dvou měsíců. Pro Vaši informaci uvádím, že nejbližší soutěž se koná dne 11. 12. 2017 od 16:00 hodin v zasedací místnosti v 6. patře budovy Úřadu městské části Praha 2, náměstí Míru 20.

      Výše uvedená pravidla a přehled nabízených bytů do veřejné soutěže naleznete na webových stránkách městské části Praha 2

      http://praha2.cz/Volne-byty.

       

      S pozdravem

      Zdena Szabová

      vedoucí bytového oddělení
      odbor majetku a investic

  • Otázka: rekonstrukce nusle (Petr Osička 27.11.2017 12:15)
    V Nuslích na ulici Jaromírova, Svatoplukova, Oldřichova a Nezamyslova bude PRE provádět obnovu elektrického vedení. Chtěl jsem se zeptat, zdali bude tato činnost koordinována s TSK aby v rámci stavebních prací rovnou došlo k obnově povrchů. Připadlo by mi zcela alarmující, pokud by po půl roce probíhala obnova tramvajové tratě, následně se chodníky rozkopou kvůli elektřině a následně zase kvůli něčemu jinému? Prosím MČ o aktivní přístup, který jako správní stavební orgán má. Děkuji
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 27.11.2017 17:04)

      Dobrý den,

      obnova, resp. výměna elektrického vedení dle zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (stavební zákon) vyžaduje územní rozhodnutí, které vydává stavební úřad (tj. odbor výstavby ÚMČ Prahy 2). Před vydáním každého územního rozhodnutí, ale i jakéhokoli jiného rozhodnutí, jehož předmětem je zásah do chodníku/vozovky je doloženo vyjádření TSK hl. m. Prahy, a. s., ke stavbě, včetně koordinačního vyjádření TSK hl. m. Prahy, a. s.

      S pozdravem

      Ing. arch. Martin Mach

      Referent odboru výstavby Úřadu městské části Praha 2

  • Otázka: Trvalé bydliště (Olga 22.11.2017 20:54)
    Dobrý den, měla bych dotaz ohledně trvalého pobytu, mám nájemní smlouvu, ale ne s majitelkou bytu, ale s podnájemníkem bytu, který má smlouvu uzavřenou s majitelkou bytu. On mi ale odmítá dát souhlas k udělení trvalého bydlení i když mám nájemní smlouvu. Původní trvalé bydliště mám na jiném území v ČR, kde už léta nebydlím, dalo by se to řešit jiným způsobem napřiklad se přihlásit na MÚ v Praze? Předem děkuji za odpověď
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 27.11.2017 13:03)
      Dobrý den,

      Obecně platí, že při ohlášení změny místa trvalého pobytu je občan povinen vyplnit a podepsat přihlašovací lístek k trvalému pobytu, prokázat totožnost občanským průkazem a doložit vlastnictví, nebo doložit oprávněnost užívání, anebo předložit úředně ověřené písemné potvrzení oprávněné osoby o souhlasu s ohlášením změny místa trvalého pobytu.

      Ve Vašem případě, tak jak jste jej popsala se domnívám, že Vy sama jste na základě Vaší nájemní (podnájemní) smlouvy osobou oprávněnou k přihlášení se k trvalému pobytu, tudíž souhlas ani vlastníka a ani pronajímatele nepotřebujete. Co však bude z Vaší strany nezbytné k naplnění podmínky oprávněnosti užívání je předložení nejen Vaší nájemní (podnájemní) smlouvy, ale též nájemní smlouvy osoby, která Vám byt pronajímá, tak aby ohlašovna mohla jednoznačně identifikovat vlastníka uvedeného v katastru nemovitostí.

      K uvedenému upozorňuji, že konečné stanovisko ohledně přihlášení (příp. nepřihlášení) k trvalému pobytu je možné vydat až po předložení nájemní smlouvy, a také že ohlašovna je povinna do 15 dnů od zaevidování změny, oznámit vlastníku objektu změnu v počtu přihlášených osob k trvalému pobytu u oprávněné osoby, přičemž uvede jméno, příjmení a datum narození oprávněné osoby.

      K druhé části Vašeho dotazu pak uvádím, že přihlásit se k trvalému pobytu na adresu ohlašovny (úřadu) vlastním aktivním konáním není možné. Adresu úřadu získá občan poté, co je mu v rámci správního řízení údaj o jeho trvalém pobytu zrušen na základě návrhu oprávněné osoby, příp. po návratu ze zahraničí (za podmínky, že měl ukončen trvalý pobyt na území ČR), kdy nemůže předložit potřebné doklady k přihlášení k trvalému pobytu.

      V případě dalších dotazů mě prosím neváhejte kontaktovat na tel. č. 236 044 100.

      S pozdravem

      Mgr. Martin Libruška

      vedoucí oddělení osobních
      dokladů a evidence obyvatel
      odboru správních agend



 

Vytisknout