Vážení občané,
zde můžete vkládat své dotazy vztahující se k chodu Městské části Praha 2 a Úřadu Městské části Praha 2. Vaše dotazy budou zveřejněny po zodpovězení příslušným zástupcem samosprávy či zaměstnancem Úřadu MČ Praha 2. Dovolujeme si vás upozornit, že zodpovězeny budou pouze jasně formulované dotazy vztahující se k jednotlivým tématům.
Příspěvky urážlivé, vulgární, rasistické, obsahující komerční sdělení, porušující platné právní normy ČR či obecné etické normy zodpovídány NEBUDOU. Taktéž NEBUDOU zodpovězeny dotazy s uvedenou neplatnou e-mailovou adresou.

Je-li váš dotaz obsáhlejší, komplikovanější či zahrnuje širší problematiku, doporučujeme vám obracet se přímo na jednotlivé zástupce samosprávy prostřednictvím e-mailu, případně si můžete telefonicky sjednat schůzku. Kontaktní údaje na jednotlivé členy Rady MČ Praha 2 jsou uvedeny na našich webových stránkách.

 

Téma Řadit podle data
Obsahuje text:

Pro vložení otázky nejdříve zvolte téma

*  
*  
   
 
*  

1 2 3 4 5  další 
  • Otázka: Novy chodnik (Tomas 29.9.2021 21:21)
    Dobry den,
    Bydlim v ulici Lublanska uz 35 let. Momentalne zde probihaji inzenyrske prace na chodniku a tak by me zajimalo jestli se po te pocita ze v useku od metra az k rumunske ulici bude polozen novy chodnik z dlazebnich kostek. V teto cast ulice je mnoho restauraci a barů a kdyz jde rano clovek do prace tak je vsude rozlity alkohol a nechci rikat co jeste. Je to velice vytizena ulice tak si myslim nez zase zalepovat chodniky by bylo hezci a lepsi polozit dlazbu. Dokonce jsem to pred nekolika lety cetl v novinach prahy 2 ze je to v planu ale zatim nic.
    Moc dekuji za odpoved
    Tomas
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 30.09.2021 9:08)

      Dobrý den,

      vlastníkem pozemní komunikace Lublaňská je hl. m. Praha, respektive rekonstrukce a větší opravy plánuje a provádí pověřený správce pozemních komunikací hl. městem Praha, a tím je Technická správa komunikací hl. m. Praha, a. s., (dále jen TSK).

      Dotazem na TSK nám bylo sděleno, že v současné době není plánovaná žádná investice do rekonstrukce ul. Lublaňská a ani větší oprava, jinými slovy Pražská plynárenská distribuce, a.s., která je investorem stavby, musí dát komunikaci do původního stavu tak, aby byl chodník schůdný a řádný.

      Úřad městské části, odbor dopravy a územního rozvoje, jako příslušný silniční správní úřad nemůže nařídit zhotoviteli stavby, aby po ukončení stavby provedl ještě rekonstrukci chodníku v plném rozsahu, v jeho kompetenci je pouze povolení, nebo nepovolení zvláštního užívání, pokud nejsou dodrženy zákonné podmínky pro povolení, a tím jsou především, předchozí souhlas vlastníka pozemní komunikace, resp. správce pozemní komunikace, předchozí koordinační souhlas správce pozemní komunikace, stavební povolení nebo ohlášení, a může-li zvláštní užívání ovlivnit bezpečnost nebo plynulost silničního provozu, tak také s předchozím souhlasem příslušného orgánu Policie České republiky

      Jinak s Vámi souhlasíme, že je škoda, že se těchto akcí nevyužije a neprovede se alespoň větší oprava, a to přesto, že TSK pro tyto stavby vydává koordinační souhlas a rovněž jejich vyjádření jde na evidenci majetku Magistrátu hl. m. Praha, ale ani zde správce nemůže stavebníkovi nařídit rekonstrukci nebo větší opravu chodníku, ale jak se zmiňujeme výše, stavebník musí dát pozemní komunikaci do původního stavu.

      Odbor dopravy a územního rozvoje

  • Otázka: parkování (Michal Navrátil 28.9.2021 11:28)
    Dobrý den, včera byly masivně rozmístěny značky se zákazem zastavení v oblasti ulic Šafaříkova, Na Zvonařce a Záhřebská. Prosím o informaci do kdy bude tento zábor a kde máme pakovat, protože jde odhadem o zábor 50% parkovacích míst. Děkuji. M.Navrátil
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 29.09.2021 9:42)

      Dobrý den, pane Navrátile,

      na Vinohradech v tomto území probíhají Probíhají zde práce na pokládce inženýrských sítí (optický kabel). Práce jsou rohzděleny po etapách a zasahují ulice Lublaňská, Rumunská, Legerova, Tyršova, Bělehradská, Koubkova, Wenzigova, Šafaříkova, U Zvonařky, Londýnská, Záhřebská, Bruselská. Povolený zábor najdete zde (počínaje 13. září, práce by měly skončit 21. října).

      Parkovat lze na celém území Prahy 2 mimo vyhrazená místa dle příslušného parkovacího oprávnění. Parkovací kapacity v systému zón placeného stání provozovaného HMP MHMP nelze nahradit, jelikož v takto nastaveném systému neexistuje žádná odstavná plocha, kterou by šlo v takovém případě rezidentní kapacitu navýšit. Tec hnicky není možné na toto místo vložit více obrázků, níže najdete odkaz na zákresy v jednotlivých etapách ve formátu pdf.

      3


      Hezký den,

      Petr Tomíšek,
      webadmin
  • Otázka: Bezohledná jízda cyklistů po chodnících (Dan Richter 27.9.2021 12:33)
    Zajímalo by mě, jak starostka Černochová dbá na bezpečnost chodců na chodnících a jak řeší bezohlednou jízdu cyklistů po chodnících.

    Sdělte mi prosím, kolik pokut a v jaké celkové výši udělila městská policie v Praze 2 za jízdu cyklistů a jízdu na koloběžkách po chodnících za porušení zákona o provozu na pozemních komunikacích v roce 2021.

     
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 27.09.2021 13:49)

      Dobrý den,

      řízení provozu na pozemních komunikacích je ze zákona plně v dikci Policie ČR. Městská policie Praha pouze svým výkonem vypomáhá k zajištění veřejného pořádku a dopravy na území hl. m. Prahy a jsou ji zákonem svěřena některá oprávnění, co lze řešit blokově a co nikoliv. Městská část Praha 2 nemá žádný vliv ani na jednu z těchto složek, jelikož ani jednu z těchto složek nezřídila a tudíž neřídí. Městská část je k těmto složkám pouze k dispozici a v rámci vzájemné spolupráce a snaží se přispět ve svém obvodu  k ochraně obyvatel.

      Městská část Praha 2 neeviduje ani nemá oprávnění tyto statistiky přestupků cyklistů či koloběžek evidovat. Tuto informaci Vám zřejmě poskytne po písemném vyžádání Městská policie Praha popř. Policie ČR.

      S pozdravem příjemného dne

      L. Veselák
      Oddělení krizového řízení a bezpečnosti

  • Otázka: Parkování (Martina 23.9.2021 13:19)
    Dobrý den, bydlím a trvalý pobyt mám v jižních Čechách.
    Mám osobní vůz, který ale využívám i ke služebním účelům. Jak je to prosím, když potřebuji parkovat u firmy na Praze 2, ve které pracuji a vůz je ale napsaný na mě? Jde to nějak zařídit přes firmu? Moc děkuji a přeji krásný den. S pozdravem
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 23.09.2021 13:57)

      Dobrý den,

      tady je víc možností v závislosti na tom, zda např. máte vlastní IČO a v dané firmě vykonáváte zakázku nebo jste třeba jednatelkou dané firmy.

      Pakliže jste ve firmě pouze jako zaměstnanec, jste návštěvník, parkovací oprávnění nezískáte. Parkovací oprávnění by mohla zařídit pouze daná firma, tzv. přenosné. Stojí 30 000 Kč/rok.

      Pokud jste ale např. jednatelkou dané firmy, nebo máte vlastní IČO a vykonáváte na Praze 2 zakázku, byla by možnost parkovací oprávnění získat. Bude se řešit i vozidlo, komu patří, respektive, zda ho máte psáno na své rodné číslo či IČO.

      Je tu příliš mnoho neznámých a možností, obraťte se, prosím, telefonicky přímo na výdejnu parkovacích oprávnění 236 044 266 / 236 044 267 / 236 044 371 nebo na e-mail zps@praha2.cz.

      S pozdravem

      Mgr. Josef Tesař

      odbor dopravy a územního rozvoje

  • Otázka: topna sezona (jaroslav dostálík 22.9.2021 18:45)
    Dobry den, dnes po obede jsem byl na navsteve u maminky v Belgicke 21, radiotory stale studene, prinesl jsem ji elektricke topitko...kdy zacne dodavka tepla? Dekuji za odpoved JD p.s. rano bylo na Vinohradech 9 - 10 stupnu...
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 23.09.2021 12:45)

      Dobrý den,

      (1) Otopné období začíná 1. září a končí 31. května následujícího roku.

      (2) Dodávka tepelné energie se zahájí v otopném období, když průměrná denní teplota venkovního vzduchu v příslušném místě nebo lokalitě poklesne pod +13 st. C ve dvou dnech po sobě následujících a podle vývoje počasí nelze očekávat zvýšení této teploty nad +13 st. C pro následující den.

      (3) Průměrnou denní teplotou venkovního vzduchu je čtvrtina součtu venkovních teplot měřených ve stínu s vyloučením vlivu sálání okolních ploch v 7.00, 14.00 a ve 21.00 hod., přičemž teplota měřená ve 21.00 hod. se počítá dvakrát.

      (5) V případě souhlasu nejméně dvou třetin konečných spotřebitelů se vytápění uskutečňuje mimo otopné období, vyžaduje-li to průběh venkovních teplot a připouští-li to technické a zásobovací podmínky.

      Dnes např. průměr teplot je předpovídán cca 17,5 st. C a i příští týden vypadá na podobné teploty.

      Dohodnou-li se nájemci  - viz bod 5, můžeme vytápění zahájit dříve.

      S pozdravem

      Dagmar Skalická

      oddělení správy a ekonomiky majetku

  • Otázka: Oprávnění k parkování (Marek 22.9.2021 16:30)
    Dobrý den,
    Chtěl jsem se zeptat, zda-li je možné si vyřídit oprávnění k parkování na modrých zónach v blízkosti nemovitosti ve které platím nájem (Praha 2)? Jsem studentem VŠ a nemám v Praze trvalé bydliště. Zaslechl jsem někde že je možné si zažádat o přechodné bydliště a vyřídit si parkování s nájemní smlouvou. Děkuji za info.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 22.09.2021 17:20)

      Dobrý den,

      žádat o parkovací oprávnění rezidentské můžete pouze na základě adresy trvalého pobytu (uvedena v občanském průkazu), na nájemní smlouvu žádat nelze. Přechodný pobyt můžou mít cizinci žijící v ČR. Jiné další možnosti k získání parkovacího oprávnění jsou pouze vlastnictví nemovitosti či podnikání na dané městské části.

      S pozdravem

      Mgr. Josef Tesař

      odbor dopravy a územního rozvoje

  • Otázka: Parkování na zákazu zastavení před dětskou nemocnicí (Karel Holý 22.9.2021 13:47)
    Dobrý den, V ul. Ke Karlovu dochází každý den k situacím, kdy se proti sobě nemůžou vyhnout vozidla nebo sanitka zajíždějící do dětské nemocnice - a to proto že na zakázu zastavení před budovou Ke Karlovu 5 velmi bezohledně parkují řidiči. Dnes dopoledne jsem to hlásil na l. 156, odpoledne tam opět stojí auta - viz foto. Opravdu není radnice či MP schopna zajistit dodržování tohoto velmi důležitého zákazu přes cca. 3 stání? V první řadě důraznějším vodorovným značením (tak jako je před vjezdovou branou), za druhé odtahováním zde parkujících?
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 22.09.2021 15:27)

      Dobrý den, pane Holý,

      Váš podnět předáme Městské policii Praha, ať do uvedené oblasti zaměří hlídkovou činnost, a následně jej předáme i Odboru dopravy, který se podívá na případné zlepšení dopravního značení.

      Se srdečným pozdravem

      L. Veselák

      Oddělení krizového řízení a bezpečnosti

  • Otázka: Uzavírka Lublaňská (Procházka 21.9.2021 10:05)
    Dobrý den
    bydlím v ulici Lublaňská,
    kde již řadu týdnů probíhají různé výkopové práce.Pro parkování jako rezidenta dosti náročné.Mám dotaz proč jsou značky zákazu zastavení v podstatě v celé ulici ale práce probíhají postupně . Proč zákaz není pouze v pracovní době?Po 16.00 se již v ulici nic neděje. Za 1200 ,- Kč dosti drahá "legrace".Proto se také ptám zda pro rezidenty v této oblasti nebude do dalšího placeného období sleva na platbu nebo o to přímo žádám....
    Děkuji za odpověď
    Procházka Tomáš
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 21.09.2021 10:46)

      Dobrý den,

      v Lublaňské ulici je povolen zábor v takové míře, aby co možná nejméně zatěžoval místní obyvatele. "Akce plyn" byla plánována v předstihu, neboť práce s ní spojené se dají dělat pouze v některých měsících. Tyto akce jsou povolovány na základě řádně podané žádosti o zábor se souhlasem vlastníka pozemní komunikace (hl. m. Praha, resp. Technické správy komunikací hl. m. Praha, a. s., která vlastníka zastupuje.). Dále pak vydá Technická správa komunikací koordinační a výkopové povolení a své stanovisko vydá  PČR.

      Jestliže žádost obsahuje všechny zákonné náležitosti, není žádný důvod zábor nepovolit. Co se týče toho, jak dělníci pracují, není v kompetenci Úřadu městské části to posuzovat. Ze zákona musíme umožnit vlastníkovi inženýrských sítí, aby se ke svému majetku dostal. Koordinace prací je plně v režii Technické správy komunikací a hl. m. Prahy, ÚMČ se jich neůčastní, není zván. Značky zákazu zastavení jsou v ulici umístěny tak, aby bylo možné míjení vozidel, tudíž jsou vyparkovány pouze výhybny, nikoliv celá ulice. Zákazy parkování omezené na pracovní dobu se z principu věci neprovádějí, jelikož plocha pozemku na kterém práce probíhají je řádně pronajata vlastníkem stavbě, a to každý započatý metr na celý den. Kdyy se zákazové značky udělaly časově omezené, tak by docházelo často k neoprávněnému parkování a nerespektování takového dopravního značení (takové jsou zkušenosti), a došlo by k narušení harmonogramu probíhajících prací, nehledě na to, že v době pronájmu takové plochy ručí za vše stavebník, tudíž i případné poškození přes noc zaparkovaného vozidla by  musel řešit stavebník.

      Ve věci systému zón placeného stání není městská část Praha 2 orgánem státní správy, který je provozovatelem. Provozovatelem systému ZPS je hlavní město Praha, Magistrát hl. m. Prahy. Městská část Praha 2 není příslušná ke změnám v tomto systému a ani není příslušná ke změně platby za období.

      Hezký den,

      Petr Tomíšek
      webadmin

  • Otázka: Bělehradská - rekonstrukce (RK 17.9.2021 8:58)
    Dobrý den. Prosím o sdělení, jaká bude kapacita parkování pro rezidenty a zásobování obchodů v ulici Bělehradská (úsek Jugoslávská-Anglická) po dokončení aktuální rekonstukce zastávek (plánovaný konec 14.10.21).
    Je, prosím, někde k on-line nahléduntí výkres finálního stavu úprav?
    Děkuji!
    RK
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 17.09.2021 10:06)
      Dobrý den, pane Klimeši,

      situace se má následovně:

      Stávající stav:

      Stávající vodorovné dopravní značení bude v souvislosti s úpravou povrchů odstraněno. Ze svislého dopravního značení bude ve stávající poloze ponecháno pouze několik značek, a to převážně značky upravující přednost v jízdě. Část značek bude zejména v souvislosti s úpravami nároží přemístěna. Zbylé značky, především značky upravující parkování v Bělehradské ulici (které bude v rámci úprav značně redukováno), budou demontovány.

      Definitivní stav:

      Dopravní režim v ulici Bělehradská dozná po rekonstrukci zásadních změn. V souvislosti s rozšířením zastávkového ostrůvku (zastávka směr Muzeum) dojde k zúžení přilehlého jízdního pásu na šířku 3,75 m, čímž bude v těchto místech znemožněno parkování.

      Jízdní pás při východní straně ulice (tj. jednosměrně pojížděný pás od ulice Jugoslávské k ulici Anglické) je až po konec zastávky nově bez vodorovného značení s výjimkou přechodů pro chodce na začátku a konci zastávky.  Za zastávkou přechází jízdní pruh v řadicí pruhy křižovatky s Anglickou ulicí. Zde došlo k nahrazení části podélného prahu souvislou čarou V1a (0,25), což v kombinaci s úpravou konce zastávky prodlužuje levý řadicí pruh. Řadicí pruhy jsou od sebe odděleny podélnou čarou přerušovanou V2b (1,5/1,5/0,125) a podélnou čarou souvislou V1a (0,125), v každém pruhu se nachází trojice směrových šipek V9a v pětimetrových rozestupech. Příčná čára souvislá V5 (0,5) u křižovatky s Anglickou je obnovena v původním umístění přes oba jízdní pruhy a kolej směr Muzeum. Dále je v původním umístění obnoven nátěr přechodu pro chodce a podélná čára přerušovaná V2b (1,5/1,5/0,25) označující okraj hlavní pozemní komunikace v křižovatce.

      V souvislosti se zprůjezdněním Vocelovy ulice dochází rovněž ke změně dopravního režimu v ulicích Vocelova a Mikovcova. Ulice Mikovcova je ponechána jednosměrná (směrem od Legerovy k Bělehradské), nově je z ní však povoleno odbočit pouze vpravo do Bělehradské ulice na tramvajovou trať a dále do Vocelovy ulice, která je nově jednosměrná (směrem od Bělehradské k Legerově). Za tímto účelem je v dotčeném úseku tramvajové trati (mezi Mikovcovou a Vocelovou) zřízena mezi kolejemi podélná čára souvislá V1a (0,125), která jasně vymezuje koridor pro pohyb silničních vozidel po tramvajové trati.

      V místě zaústění Vocelovy ulice do Bělehradské je v souvislosti s jejím zprůjezdněním zřízen chodníkový přejezd, který zároveň plní funkci přechodu pro chodce.

      Kvůli zavedení jednosměrného provozu ve Vocelově ulici je nutné upravit značení ohraničující šikmá stání V10g, do kterých bude nově najížděno ve směru od Bělehradské ulice.

      S ohledem na provoz rozměrnějších vozidel (např. za účelem svozu odpadu nebo zásobování) dochází po prověření vlečnými křivkami k některým úpravám, v ulici Mikovcově se jedná o zkrácení parkovacích pruhů po obou stranách komunikace (posun čar V10g), v ulici Vocelově o posunutí místa pro zásobování V12a.

      Zde je situace JPG a PDF.

      Další dotazy prosím směřujte na správce komunikace ZDE.

      Hezký den,

      Petr Tomíšek
      webadmin

       

  • Otázka: Parkování KN32 / O7 (O7 16.9.2021 19:53)
    Dobrý večer,
    po 4 měsících jsem navštívil polikliniku na KN 32. Naproti ní jsou sice zřízena 4 (provizorní) veřejná invalidní stání, ale tato místa jsou z větší části stále zneužívána lidmi, kteří zde parkují, aniž by jejich vozidlo bylo označeno kartou O7. Byl jsem zde několik hodin a stále stejná situace. Ze 4 vozidel měl značku O7 sotva jeden. Jak se pak má invalida na polikliniku dostat? Mohli byste prosím apelovat na Městskou policii, aby to častěji kontrolovala? Rekonstrukce se vleče hlemýždím tempem, takže je potřeba přitvrdit alespoň v kontrolách. Děkuji.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 17.09.2021 9:59)

      Dobrý den,

      Váš podnět předáme MP hl. m. Prahy. Každopádně pokud jste přímým svědkem tohoto protiprávního jednání, oznamte tuto skutečnost okamžitě a bezplatně na l. 156 (Městská policie Praha). Operační důstojník vyšle nejbližší hlídku vyřešit tento problém. Přeci jen musíte uznat, že zde nelze ponechat policistu hlídat 4 místa parkování desítky hodin. K počtu strážníků na Praze 2 je to i nemožné, pokud se mají zajistit další úkoly ve veřejném pořádku.

      Děkuji Vám moc za případnou spolupráci.

      S pozdravem 

      Bc. Veselák Ladislav
      Oddělení krizového řízení a bezpečnosti



 

Vytisknout